♥Tekken♥

Som några kanske vet, så är Tekken och Final Fantasy spelen något som min familj o jag har samlat på XD Eller... Final Fantasy spelen började vi samla på från VII(alltså sjuan), vi har alla från sjuan och uppåt(fast vi äger också FFI och FFII, som vi köpte när vi köpte FFX). Men Tekken... detta spel har vi samlat sedan den kom ut!! Jag minns hur hela min familj satt och spela den här fighting spelet ;A; Min pappa var alltid roboten Jack, min brorsa var i början Paul, men sedan blev det Jin(när 3an släpptes) och Kazuya, och jag var alltid Ling Xiaoyu(jag började spela innan också, men då hade jag ingen specifik karaktär, utan Xiaoyu blev min favorit när 3an släpptes) ~~ hahah vilka minnen ;A; jag minns hur vi spela 1an, 2an, och 3an med familjen, och våra kusiner~~ uughhh tårar ;__;
Vi har sedan också köpt Tekken tag tournament-som min bästa kompis också köpte(jag tror vi gick i 2an eller 3an...), sen köptes 4an, 5an och 6an. Det har gått snabbt detta o3o~~
Storyn har ju alltid varit awesome, Jin Kazama är ju fortfarande en av mina favoriter, men min absolut favorit är fortfarnde Xiaoyu ~~
Det underbara är att förra året kom en film på Tekken - med Xiaoyu som huvudperson~~ Ugghhh, älskar hela den här spelserien ;A;
Hahaha ni undrar säkert varför jag fangirlar över Tekken just nu... men jag fick plötsligt så mkt Jin+Xiaoyu feels(jag shippar dom rejält hahah, har gjort det sedan 4e spelet elr ngt~~). Men jag såg nyss en trailer till spelet Street Fighter x Tekken, med Jin och Xiaoyu, och jag SKREK, holy fuq vad jag dog XD Xiaoyu är så sööööt, men Jin...han... han är så het!!! Och när han bli djävul så....aaaahh döööör *3*
Här kan ni se trailern om ni är intresserade~~ fast det kan finnas många frågetecken XD det finns ju 6+ spel om Tekkens historia, så tro inte att ni nu fattar hela altet XDMen seriöst, kvaliten, videon, musiken, Jin... Kazuya, Xiaoyu, Devil Jin.... just take me awaaaay *3*


Kommentarer
Postat av: Micis

Ahhhh Tekken... spelade det lite för länge sedan, främst med min ena brorsa :P Kommer ihåg att jag bara hammrade helt randomly på alla knappar utan att ha en aning om vad jag gjorde x)

2013-02-09 @ 00:30:54
URL: http://swiftflightform.blogg.se
Postat av: Micis

Svar: Jaa jag får hoppas att jag får tag i det :3
Det där om att Versus lades ner är fake vad jag vet :) Så det är fortfarande under developement~ Det finns dock fortfarande ingen info om när det blir klart :3

2013-02-25 @ 19:57:51
URL: http://swiftflightform.blogg.se
Postat av: suuki

svar; det var jätteawesome ;A;

2013-02-25 @ 20:51:06
URL: http://suukichan.blogg.se

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback