Vill gråtaaaa - hjälp mig ngn data expert

Jag hatar aaalllt ;A; Jag har varit lite små depp i ngra dagar nu..
Min dator(min egna -inte skolans) vägrar ladda!!!! Sladden är i, batteriet är i, allt är i!!!! MEn den vill inte ladda ;A; Lampan lyser inte ens, den får ingen el skit eller något...men sladden är ju i utaget!!! för faaaaaa.... Och det är lite mer än 1 timma kvar på batteri tiden - just nu är datorn avstängd...jag vet inte vad jag ska gööö ;__;
 
Min egna dator..den är guld värd.. den har mina rit program, alla mina bilder, helt enkelt allt som jag har kämpat med (både en story med Word-dokument). Nej...jag har inte sparat de i ngt USB... eftersom någon i min jäkla familj(*host*bror*host*) tog den och ger inte tillbaka den... Men jag vill inte att min dator ska krasha ;__; Om batteriet dör, kommer jag ju aldrig kunna sätta på min dator igen... what is hapening ;3;
Bilden ovan visar min dator(typ samma...men inte helt) och sladden till den. Märket är Toshiba... har haft den här datorn sen nionde klass(eller det kanske var 8?.... aja). Jag har tagit ut batteriet och testat ladda utan, de funkar inte ens (fast det borde funka eftersom de har gjort de förr). Jag testade även andra uttag.... de funka inte heller... Men nu kmmer det konstiga! Laddaren är kopplad till datorn, och när kopplar den, lyser lampan lite under ngn enstaka sekund, men sen försvinner den igen. Detta händer om och om igen när jag trycker in sladden i uttaget. 
 
Jag vet inte va jag ska göraa ;3; Jag vet ju inte heeelt va felet är.. är det laddaren eller min dator som är felet? Jag vill inte köpa en extra sladd i onödan om det är datorn som är sönder... jag vill heller inte köpa en helt ny dator(då jag inte har pengarna just nu).. det här är heeemst...orkar inte ;__;
(btw så har min dator varit såhär sen.. söndag kväll - de va då jag iaf märkte att min dator inte laddar)
Någon som kan hjälpa den hjälplöse mig?

Kommentarer
Postat av: Micis

Usch... jag kan nog tyvärr inte hjälpa, men jag hade problem med min ritplatta (den funkade inte fast jag satte i sladden.) Trodde det var ritplattans uttag det var fel på, men det visade sig vara sladden trots allt. Hade lindat den runt plattan ett antal gånger när den fortfarande satt i, och det ska man tydligen inte göra... >3<

Men annars har jag ingen direkt erfarenhet :/ Hoppas det löser sig!

2012-11-27 @ 21:49:30
URL: http://swiftflightform.blogg.se
Postat av: Suuki

Jag förstår hur du känner dig!
Detta hände mig förut för några månader sedan och jag fick panik, det var dock inte datan det var fel på utan laddaren.. Pappa köpte en ny åt mig och sen så funkade det utmärkt igen.. C:

Svar; Assassin's creed in my <3
Du borde spela~~~

2012-11-27 @ 22:20:43
URL: http://suukichan.blogg.se

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback