sorry folket!!

Har inte skrivit så mycket här... har glömt bort det här lilla stället (A)
Har varit lite upptagen nu på sistonde... och är fortfarande det, men jag tänkte att jag kanske kunde vända mig hitåt en sväng för HJÄÄÄLP XD om ni har tid med att hjälpa mig, och är bra på reiligion, kommentera gärna.

---

Jag visste inte exakt vart man kunde skriva det här och kanske få några förslag... så tänkte att jag kan försöka på här..?


Nästa vecka på religions lektionen ska jag och min grupp redovisa om Islam. Vi är redan klara med vad vi ska säga, alltså hela den muntliga delen, det här kommer att ge oss G som betyg. För att få VG måste vi genomföra en aktivitet med klassen, ex en rit, måltid eller dyl där vi beskriver illustreras. Medan allt annat är klar så har vi problem med vad vi ska göra med hela klassen. Vi hade tidigare några förslag, men vår lärare trodde att det skulle se löjligt ut och att vi skulle ''trycka ner'' religionen.

Idéer som vi har har/haft i ett ungefär:
- En bön där vi står längst fram i klassrummet, utklädda i de där vita kläderna och säger bönen; fast ingen av oss kan arabiska, så vi tänkte att en i gruppen kunde kurdiska – så han skulle säga något helt random på sitt språk och att klassen ska upprepa vad han sagt.

Men detta tyckte vår lärare inte om, så vi tänkte att vi kanske kunde dela ut översättningen på den riktiga bönen (på svenska då) där alla ska läsa efter oss – men vi tyckte det lät lite små tråkigt.

- En idé till, var att vi skulle kanske sitta på bordet/marken och be mot mecka, alltså vara riktade mot mecka. Fast där blev vi också lite osäkra...

- Kan ju också nämna att vi fundera också kring fasta... fast det var ju bara extremt löjligt och oseriöst. ''Tjenare klassen, idag ska vi fasta, ingen skollunch!''.


Skulle bli väldigt tacksam för några bättre idéer... Eftersom våra idéer suger, och jag tänkte att de brillianta folket här kunde hjälpa mig lite ~

 


Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback