Gantz - anime



Nu i onsdags under min japanska lektion, satt jag bredvid en tjej, vi börja snacka om vad för favorit manga och anime vi hade. Jag fick veta att hon var i tillfället väldigt galen i animen Gantz. Jag hade då och då läst om vad den här serien handlar om, men jag fick aldrig lust att kolla på den. Förrän när jag kom hem. När jag kom hem bestämde jag mig att kolla på den animen. Jag fastnade direkt, och igår kväll såg jag klart alla 26 episodes.


Ibland så är döden inte slutet. Inget slut, ingen frid, ingen vila. Istället vad man får är en stor svart boll i mitten av en tom lägenhet rum, som för narr av din död och leker med ditt liv.

Berättelsen följer Kurono Kei, en ung tonåring som går till skolan, har perviga tankar och är en självisk lat person. Men allt det här förändras när Kurono blir överkörd av ett tåg och hamnar i en värld där han måste spela ett spel. En orättvis och brutal spel, där han måste kämpa för sitt liv.
Animen är fylld med blod, våld, sex och brutalitet, sånt som jag inte kollar på så mycket, fast den här animen fastade jag ändå direkt för! lmao.

Den här serien kommer du antingen att älska eller hata. Jag blev själv kär i Gantz animen! Kurono är en röst inne i oss alla. Varje skyldig, omoralisk och självisk tanke vi har djupt inom oss, visas genom Kurono. Jag gillar hur man får se Kurono ''förändras'' genom serien.

Jag rekommenderar starkt den här serien. Medan Gantz är grotesk, visar den tydligt de mänskliga önskningar, tankar och handlingar som vi har i oss. Den här animen säger vad vi vill säga, tycker vad vi alla i hemlighet tänker, och gör de saker som vi alla vill göra. Intresserad? Ta och kolla på den här animen då!

Nu ska jag ta och börja läsa mangan, eftersom den fortfarande är ongoing, och att alla säger typ att mangan är bättre än animen. Fufufufu


Kommentarer
Postat av: MangAnime

Den är ju så sjukt bra! :D Helt klart värd att läsa! Animen ger inte rättvisa för hur bra mangan är!

2011-09-30 @ 23:40:38
URL: http://manganimes.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback