Dag 9 - Sorgligaste anime scenen ever!



Den här var så enkel!!! En scen från Code Geass Lelouch of the Rebellion! [SPOILER för er som planerar att kolla på den här helt AWSOME anime, om ni fortsätter läsa så kommer nog allting att förstöras.. men kanske inte]. Jag valde den allra SISTA scenen, då Lelouch dör. Hur många gånger jag än kollar på sista avsnittet, så gråter jag ett ton vatten! Precis innan kriget, då Lelouch blir ''taskig'' mot hans lilla syster tänker jag:''WHAT ARE YOU DOING!?''. Sen när han vänder sig om, ser man hans smärtsamma ansiktsuttryck; ''huh? ..lulu daling..?''. Sen när kriget blir slut, blir jag överlycklig över att Lelouch tar makten och tänker: ''Nu blir alla fria och glada!!''. Men sen så märker jag att alla människor typ fruktar honom, rädd förhonom, sen ser jag hur han använder makten på ett ''dåligt'' sätt... Min reaktion till allt det här börja såhär: ''Ohhh YAaaay Lelouch vann! Han har makt nu att rädda alla!! .......huh?...lulu?... beter du dig inte lite... ond nu?.... say what!?''. Sen plötsligt händer det massa saker (Zero dyker upp, som är hans kompis...). Sen blir jag JÄTTE CHOCKAD över att Zero dödar Lelouch, jag blir like: WHUT THE FUKK!?Sen fattar jag ALLT... och börjar grina sönder över hur mycket han var redo att offra redan från början.
''Lelouch, the man who saved the world, from emperor Lelouch''

För att läsa mer om detta om Code Geass, vad den handlar om, och lite mer detaljerat om scenen i slutet så kan ni läsa det här:
http://hizumaki.blogg.se/2010/july/one-piece-code-geass.html

och
http://hizumaki.blogg.se/2010/november/code-geass-lelouch.html

Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback