Dag 13 - Konstigaste serien du någonsin sett



Det känns så konstigt att välja den konstigaste man sett... Men för mig skulle det nog vara Gintama. Den är sådär... konstig på ett speciellt sätt! Full med komedi som makes NO SENSE at all! Men man sitter ändå och skrattar lol. Tänk att den är som Family Guy och nya avsnitt av simpsons fast mycket bättre! Asså den här animen är så löjlig att man kan verkligen dö hahaha. Tex en HEL episode av Gintama kan handla om mat som är på bordet, hur dom får panik om vem som får köttet och sådant skit, hahah. Låt mig ge ett till exempel på hur komedin är. I en episode så är de så att fyra stycken sitter och skiter i toaletten samtidigt i seperata toalett skåp precis bredvid varandra. Plötsligt märker alla fyra personer att toalettpappern är slut. Dom får panik och vet inte vad dom ska göra. Sen tillslut kommer en av karaktärerna och säger att han har SANDPAPPER till alla. Men ingen vill egentligen torka med sandpapper. Två av dom fyra märker att dom har en liten pappersbit i fickan; en bild på tjejen de ''älskar''(en av dom stalkar henne, och den andra är bara sjuk i huvudet). Så dom funderar på att torka med den lilla. Efter stund kommer dom två ut från toaletten och slåss med varandra, och sen visar det sig att BÅDA TVÅ torkade med SANDPAPPRET, så att det sprutar blod xD
Det låter kanske inte lika kul när jag berättar, jag är ingen särsklit bra berättare.. Men gintama är så löjligt kul! Så våga inte dömma den innan ni sett den(om ni tänker se den hoppa över episode ETT och TVÅ)


[ Bilden ovanför: Otae(tjejen i rosa som slår Gintoki), Gintoki och Kagura följer efter deras kompis (fast bror till Otae) Shin-chan. Han ska vara på ''dejt'', och dom förföljer honom. Sen plötsligt blir det något helt random att Kagura håller på Gintoki och Otsu slår sönder honom....utan en jäkla anledning!! hAhaha, det här är väldigt vanligt i gintama också! lol xD ]
--
En annan anime som kanske är ''konstig'' på ett possetivt sätt är FLCL. Jag tycker den var väldigt speciell!! (hahah lol, jag tror jag blandar ihop ordet konstig och speciell nu... men jaja ! min blogg, jag kan göra precis som jag vill, lol). Men FLCL är faktiskt som en... ''klassiker'', den är väldigt njutbar, det är bara några avsnitt har jag gör mig (6 stycken om jag har rätt). Den känns annorlunda från de animes jag brukar se, därför får den också ett plus poäng av mig. Annorlunda fast skit bra! :D

Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback