Dag 1 - Allra första anime



Jag hade en äldre syster och en äldre bror innan mig som kollade på anime. Min bror var mer åt shounen hållet, och min syster var mer åt shoujo hållet. Som yngsta barn så följd jag båda mina syskons ''smak'', lol.
Dragon Ball och Sailor Moon var nog mina första. Jag börja se på dem samtidigt tror jag, eller egentligen tror jag att dragon ball kom först för min del, jag minns inte riktigt - det var ju jätte länge sen! Jag gick i förskolan och efter att jag kommer hem från skolan så sätter jag på tvn till RTL2 (en tysk kanal) och kollade på anime (dom sände anime varje eftermiddag, förutom på helger). Senare under åren, av att kolla på RTL2 lärde jag mig tv tyska(lol), och fick se bland annat på pokemon, digimon, wedding peach, ranma, detective conan, kamikaze kaitou jeanne, inuyasha, one piece, ojamajo doremi, och några fler. Min första ''internet''(nrladdning) anime var DnAngel, min syster hade skaffat alla avsnitt till datorn, och vi kollade tillsammans. Min allra första RIKTIGA internet anime var Naruto. Jag råkade kolla på andra avsnittet av Naruto på RTL2, och tyckte den var rolig, sen googla jag den, märkte att man kunde se grejer online. Jag kan nog säga att det var där allting egentligen började..

Måste också bara säga, jag tackar mina syskon och RTL2, det var dom två som fick mig att växa upp med anime. Tänka sig att jag växte upp med en kanal... haha. Lite synd att dom fortfarande inte sänder anime... jag vet inte riktigt när dom slutade.. men jag minns att dom sände några ''nya'' pokemon avsnitt förra året... suck.

lol vilket lång inlägg det här blev xD hoppas ni hade trevlig med att läsa detta <3

Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback