steins;gate


Jag har nyss sett klart Steins;Gate, en helt grym och awesome anime! Kan börja med att säga det här är inte en serie för alla. Men om du nu gillar Sci-Fi eller liknande så kommer du nog gilla den här. Den här animen har mycket grejer om tidsresor. När jag började kolla på den här animen tvekade jag lite om jag skulle hänga med och om den skulle verkligen vara bra. Efter några avsnitt fastnade jag, sen gick det upp och ner. När jag kom nära slutet av animen, ep 20 någonstans tror jag - så steg ALLT upp, allt som innan hade åkt upp och ner, steg upp, det blev spännande och chockande, jag ville direkt veta vad som skulle hända sen. Kunde knappt vänta, lol.
Den här animen är ett mästerverk. Jag blev chockad så många gånger under den här animen, det här är en av de smartaste animen jag varit med om, och jag älskar den! Det är en av dem bästa animen under 2011!

Handling
Steins;Gate är om en grupp vänner som har arbetat på att anpassa sin mikrovågsugn till en enhet som kan skicka textmeddelanden till det förflutna. Medan de utför många olika experiment, dyker en organisation upp som heter SERN, som själva hade gjort en egen forsking på tidsresor. SERN har börjat spåra vännerna, så nu måste dem hitta ett sätt att undvika att fångas av dem, att undivika vad som ska hända... vad som händer om och om igen...
Första avsnittet säger kanske inte så mycket, den kan nog förvirra dig, men ge animen en chans ändå. Den är både komisk, djup och chockande! Efter du ser mer avsnitt hela tiden så kommer du närmare... allt? Ja, ALLT! Hur allt hänger ihop osv.
Karaktärerna i den här animen är ett plus. Dem är härliga och komiska. Jag rekodemerar den här animen grymt mycket! Men som jag sa innan, det kommer nog finnas personer som ibörjan inte ens kan kolla på den här, men då tycker jag bara synd om dem, för den här animen är helt underbar.

Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback