Tekken (spelserie)


Vilka har hört talas om Tekken - slåsspelet? Ingen här? Då ska jag ta och förklara lite..
(nu när jag tänker berätta handlingen, kommer det dyka upp lite namn, och jag kommer OFTAST att använda efternamnen, tex: Mishima, Kazama är efternamn)
Varsegod och läs, jag har kämpat på att skriva så bra som möjligt så att alla förstår xD


Tekken berättelsen kretsar kring Mishima och Kazama familjen, plus med massa andra karaktärer som har sin egna lilla roll i det hela och samtidigt vara inblandade i de viktigaste berättelsens händelser. Varje Tekken spel följer på berättelsen från där den sista matchen slutade och varje spel gör historian mer spännande och intressant. Handligen påverkar också vilka nya karaktärer som dyker upp i nästa spel, eftersom det har skett en hel del dödsfall eller händelser där det innebär att karaktären inte längre kämpa såsom Jun Kazama (fru till Kazuya Mishima och mor till Jin Kazama - som är två huvudkaraktärer i berättelsen).

De viktigaste Tekken historian kretsar kring en kämpande Turnering: The King Of Iron Fist Tournement, som hålls av Mishima Zaibatsu gruppen, ledare Heihachi Mishima (far till Kazuya och farfar till Jin). Turneringen uppmanar de bästa och starkaste fighters från hela världen, i alla former av kampsport. Ibland har även djur eller andra konstiga varelser varit med i turneringen också.

De spelen som är ute just nu är: Tekken, Tekken 2, Tekken 3, Tekken 4, Tekken Tag Tournemant, Tekken 4, Tekken 5, Tekken 6 (och så håller dom på med Tekken 7 nu).

Den Första turneringen så vann Kazuya och tog över Mishima riket och så börjar man misstänka att Heihachi dött. Under denna tid så föder Jun(Kazuyas partner) en son; Jin Kazama. Jin hade oturen med sig och blev förbannad med familjens Djävuls gen som hade förts vidare från generation till generation. Han blir en bra/stark krigare i ondska.

Så småningom växer Jin upp och går in i turneringen själv, där han får veta att Heihachi är hans farfar. Tekken berättelsen forstsätter med att Heihachi skjuter Jin, innan Jin förvandlas till Djävulen, och besegrar Heihachi.


Man kan säga att det här var själva grunden till Tekken. Fast det finns SÅ MYCKET MER att berätta. Asså hela grejen är så jäkla braaa!!! Själv så håller jag på att spela Tekken 6, för att få alla karaktärers filmer (A)
Good luck to me ~



Jag kände mig tvungen att visa en bild på min älskling!! Jin Kazama!!! Jag tycker seriöst att han är en heting... jag kanske kan ta och visa en klipp någon gång.. xD

bye bye ~

Jin Kazama VS jag
- Jin Kazama WINS -


Om någon har några frågor om spelet så svarar jag gärna, ska göra mitt bästa på att svara x3


Kommentarer
Postat av: den jävulska

En fråga om spelet: Kan du sluta skriva om spel och skriva om din vardag? xD hahah xD jag fattar aldrig något ändå xD



2011-01-23 @ 15:07:54
URL: http://merajuice.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback