One Piece ❤



Huhu nämen ojsan! Nu kommer många inlägg på en gång! MEn det är bara för att jag orkar ! xD
Jag har nu läst One Piece, varenda kapitel, ALLA! Typ...6 eller 7 gånger tror jag x3 Känner mig stolt över att jag aldrig kan tröttna på OP ! :D BECOUSE OP RULES !! xD ❤

Nu kommer jag skriva något som NÅGON för ett tag sen frågade xD

Varför One Piece?
Jag älskar One Piece för att man aldrig kan förutspå vad som händer näst! Vilken ö som dom kommer landa på sen eller hur nästa karaktär kommer vara. Sen så är One Piece mycket känslomässig. Man älskar när det blandas med komedi och drama, eller komedi och action, och det är nästan så på varenda kapitel i one piece, det är jätte underbart!! I One Piece så finns det så många mysterier! Det finns för mycket som man vill ta reda på, men ALLT kommer ut längre fram, ändå om det käns som om man glömt bort det. Och nu ska vi inte glömma bort karaktärerna! Dom är de mest underbaraste i One Piece, alla har sina egna speciella personlighet och deras egna förflutna och drömmar. Det här är den första mangan jag läst som har så här MÅNGA karaktärer som har en stor roll. Och nu till storyn, den är bäst! Man tröttnar aldrig! Nya saker händer, så mycket känslomässiga saker händer, så många roliga saker händer, hela One Piece är JÄTTE BRA! One Piece ger en glädje, när jag läser mangan så fylls jag av glädje, när man läser så märker man att alla dom har bra vänskap med varandra. Men...tillskillnad från Naruto tillexempel (som jag älskade för några år sedan som jag inte gillar alls nu) .. den är fylld med depprition. Naruto började bra, men senare kom bara att det deppande i den, Sasuke blir ond, Sakura blir ledsen så Naruto blir ledsen, hela byn blir ledsen osv osv... Men! ONE PIECE har så mycket att ge! När Luffy känner glädje, sorg, hat osv så känner man samma! (lol Luffy känner mest glädje xD) Det är därför mangan är så bra! Även animen ! Men jag rekomenderar ALLA där ute som inte läst One Piece, att göra det NU! Jag lovar er, ge den en chans, läs iallafall till bok...18 eller mer om ni orkar x3 Men läs iallafall! Hur börja jag läsa One Piece och bli galen? Jo jag blev kär i karaktären Portgas D Ace, så jag bestämde mig för att söka upp honom i One Piece böckerna, så jag läste alla böcker, sen så blev jag kär i själva One Piece <3



HahahAHHA! Lol om ni inte orka läsa :D men för er som läst allt, ni kan få en kaka 8D


Här är en liten klipp med Ace och Luffy ;___; Jag blev ju tårögd utav den D:



Nu har jag typ inget mer att tillägga xD hoppas ni alla får en bra studiedag imorgon! DE KOMMER JAG FÅ :D Jag kommer åka in till stan , STAN! stan! STAN! ........för att köpa senaste One Piece boken (LoL) xD ❤

Puss på er :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

Q___________Q <333

2010-03-02 @ 11:10:55
Postat av: anna

fail kommentar XD ^

2010-03-03 @ 19:35:55
URL: http://merajuice.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback