K - project / lol livet också ?

Aaaahhh den senaste avsnittet av K var så sorlig ;A;
Direkt efter den snabba introduktionen av Totsuka blev jag direkt kär! Han var så söt, rolig och SÖT!!! Han hade också vackraste sjung-rösten. Tycker inte det var rättvist att det fick sluta så för honom ;__;
 
Det här käns fruktansvärt. Det är just sånt här som jag hatar. En grupp vänner, vanliga dagar, bra dagar, de har kul, är tillsammans osv. Men en dag så dör bara en av dem - han var helt vanlig, var jätte snäll och omtänksam. Såklart förtjänade han inte det.. Men han bara... dog.. det finns liksom ingen andra chans för honom. Alla andra kompisar är förstörda och söker hämnd...
 
Det som jag försöker komma fram till är att... Varje dag skapar vi minnen, vi har kul, vi skrattar, vi bråkar, vi blir sura osv. Men tillslut så är allt det här minnen som man har skapat tillsammans, och det är de bra minnerna man ska komma ihåg och skratta sen i framtiden för.
Men en dag, vilken dag som helst, kan vem som helst dö - utan förvarning. Vem som helst. Plötsligt. Det blir inga mer minnen att skapa.
Vi alla får panik över pengar, över vänner, över familj, över vilken skola/gymnasium/universitet man ska gå på, osv. Men i slutändan.. efter att du har dött - så bryr sig ingen om vilken skola du har gått på...
 
Jag tycker att döden... inte är rättvis. Om någon skulle komma fram till mig och fråga vad jag fruktar mest/hatar mest av allt, så skulle kanske andra folk säga; spindlar, insekter, andra läskiga grejer, dumma mäniskor, osv. Men jag skulle nog svarat; döden - att dö. Att inte existera käns läskigare än allt annat.. Jag vet att jag finns här nu, jag sitter och skriver det här inlägget. Men imorgon.. eller om någon minut.. då kan vad som helst hända. En man med vapen kommer in, eller något värre än det - en bomb exploderas. Bomber är jag riktigt rädd för... dom exploderar utan att man kan hinna reagera eller göra något alls. Mindre än en sekund är man borta.. bara sådär...
 
Poängen med det jag skriver just nu (pga att jg vill skriva av mig hehe) är att jag vill att personer som tänker att varje dag är ett helvette, och att dom funderar på att skada sig själva eller ta självmord... gör inte det. Livet är en gåva, det är inget som man ska slänga bara för lite svårigheter... Det är oftast svårigheterna som lyser upp den bra delen i livet.. Relationer är en bra fördel. Det finns alltid någon ute i världen som bryr sig. Skapa minnen, lev livet, se grejer som du aldrig tidiare sett, upplev något nytt. Man lever bara en gång, och man vet aldrig när ens liv tar slut.

Hahaha omg... va e det jag skriver... jag orkar inte ens läsa igenom det jag skrivit för att rätta ''felen''... det här skulle handla om animen K... men nu handlar det om....jag vet inte ens vad XD aja... här är en vacker sista bild innan jag drar mig XD


Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback