Naruto [new movie] + more

Vem längtar till den!? JAG!!! *räcker upp handen*~

lol, älskar att allt är så cp, Sasuke är flirtig av sig, Hinata är en badass, och att alla lever O_O I just want to see it!!! Och jag KYAAHar just nu, eftersom jag är ju en SasuSaku fan (har alltid varit) - de var min första OTP - tror jag lol, hade ju alltid sett animes innan, men dom hade redan pairings som man helt enkelt hejade på från början xD (alltså genren var romance).

Och från ingenstans, vill jag bara få något ur hjärtat; Jag har stött på många som hatat/hatar Sakura, men jag har aldrig gjort det. För kanske några månader sen/mer för ett år sedan, har jag hatat karaktärer (jobbiga tjej karaktärer) som är svaga och jobbiga osv. Men nu har jag äntligen slutat. Jag menar, är det nödvändigt att hata en karaktär? Speciellt Sakura? Jag menar hon är EN av de huvudkaraktärerna i Naruto. Visst var hon svag och tjejig av sig ibörjan, som alla andra. Men hon står på sina fötter när hon hjälper andra. Plus att hon är ändå väldigt skillad i Shippuden. Jag menar, Sakura representerar många tjejer på något sett och jag har gillat henne sedan början [fast jag var ju också bara 11 - 12 år när jag först såg någon avsnitt].

Jag kan ta en karaktär som jag ''hatat'' innan. Orihime från Bleach. Det som jag hade ''tyckt'' om Orihime innan var att hon var; jobbig, svag, och alltid behövdes räddas. Jag kan hålla med om den sista delen, men det behöver inte vara något negativt... Jag tycker Orihime är söt och ser väldigt vacker ut. Hon är en typisk snäll tjej som är kär i Ichigo och försöker hjälpa honom så mycket som hon kan.
Jag gillade henne inte så mycket innan. Men för något tag sedan såg jag en bild med en citat av henne, och börja faktiskt nästan gråta över hur fin hennes karaktär är.

Det var då jag insåg att alla karaktärer i animes har något fint och gulligt i dem. Personer vägrar bara se det som är bra och vill bara hitta något att klaga över. Jag bryr mig inte om bruden är ivägen för ens yaoi couple eller något liknande, man ska inte hata en karaktär - speciellt en huvudkaraktär; utan en bra anledning. Det finns ju vissa undantag... fast samtidigt, gör inga ursäkter. Wow... det låter verkligen som jag håller på att läxa upp mina barn XD

Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback