Day 02- How You Discovered Gintama


Det började för cirka 1 år sedan (nästan). Jag hade läst/sett klart på komedi serien GTO (great teacher onizuka). Jag tyckte att den här serien var dö roligt och ville senare hitta liknande. Jag surfade runt i google och några forum på ''lika rolig'' anime. Jag vill så gärna skratta så jag läste vad andra människor rekommenderade. Bland många kommentarer fanns det serier jag sett innan (som jag inte tyckte var liiiika rolig som gto), sen så stod det på vissa; Gintama. Jag hade hört om gintama innan, så jag bestämde mig för att titta på animen. Jag kollade på 2 – 3 avsnitt och gav upp. Jag fattade inte något och så tyckte jag inte att det var roligt. Sen hitta jag en annan manga, Beelzebub, och läste den istället och tyckte den var helt underbart skoj!

1 – 2 månader efter, blir jag sugen på komedi igen. Men den här gången var det manga jag ville ha. Söker på sidor efter bra serier som andra rekommenderat, och bestämmer mig sen igen för att ge Gintama en chans till. Jag bestämde mig för att läsa mangan. Jag ville ge den en ärlig chans så jag tvingade mig att läsa långt, lite senare bestämde jag mig för att samtidigt ta en titt på animen. Senare slutade jag läsa mangan och kolla på animen. Och innan jag märkte något, så hade jag fastnat för Gintama. Jag tyckte också att animen var mycket roligare än mangan. När jag hade sett alla avsnitt som vart ute, bestämde jag mig för att läsa mangan som kommit längre. Och sen följa animen. Det var så allt började.


Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback