Hur reagerar ni andra på det här?

Min brors och min relation har alltid varit konstig. Någon gång kan vi bråk skoja, eller blä blä. Men sen kommer det några gånger där vi alltid bråkar. Och nu efter bråken så skrev jag ner en liten dialog över hur jag kommer ihåg vad vi snacka om. Vi börja bråka först om städning, och sen tar min brorsa upp något skit blä blä.
Den tjocka texten är min bror, den snea är jag.

-Du vet att jag har ett dåligt temprament. Jag kommer göra saker som kommer få dig att lipa.
-Jag lipar redan inombords.
-Seriöst passa dig, du är en sån jävla idiot! [han sa ngt mer här, men jag glömt bort vad]
-Vadå!? Kommer du slå mig?
-Ja jag kommer slå dig!
-Slå mig då, då kan jag få blåmärken (som bevis att han slagit mig)
-Jag är inte så dum att jag slår dig så att du får blå märken.

Hmm.. ja.. säg mig.. hur reagerar ni på det här ? Jag har alltid vetat att min brorsa är den ''tuffa'' typen. Men med ord kan man göra honom så jäkla förbannad så att han skriker, och jag brukar lyckas göra det ca en gång per månad. Han har en skit dålig temprament! Han borde lära sig att behärska den. Han som tror att han är hel ''tuff'' och cool kille, är egentligen en jätte töntig person, han borde vakna upp och inse hur han pratar och har pratat med sin lillaSYSTER i... hela jävla livet.

Efter några fler meningar vi slänger på varandra så säger han
- Visa förfan respekt för din äldre bror (den här kommentaren dyker alltid upp)
+mina föräldrar säger att jag ska också visa respekt.
Vad jag vill säga, från min synvinkel:
Du förtjänar förfan INGEN respekt! Du är 7 år äldre än mig! Du är vuxen! Du tar åt dig några få ord man säger till dig, som inte alls är LITE logiska alls.. Medan jag får tillbaka dubbelt så mycket bullshit från dig, plus HOT (det är det enda, han har inte slagit mig elr ngt.... än). Den dagen då du höjer din röst, UTAN att HOTA mig, då kan jag KANSKE visa någon sorts respekt.... fast jag än tycker att jag visar dig tillräckligt med respekt.
Men nu, piss off. Jag är trött på dina idiotiska klagomål, dina hot, och din dåliga temperament din jävla ''cooling''.

Jag lär mig från dom äldre. Om han som är äldre inte visar respekt, hur ska man som yngre syskon visa respekt tillbaka? Seriöst vad jag blir trött på folk som säger: Bara för att du är yngre så ska du visa respekt. Gå dränk dig en sekund och tänk igen! Vi yngre är mer envisa! För om vi blir retades med en gång, då tar det aldrig stopp, men det gäller nog samma ändå för de äldre. Men sanningen är ju: de yngre lär sig från de äldre. Och vad lärde jag mig idag? Från min kära bror lärde jag mig att man ska hota någon med våld, och om inte personen slutar så ska man slå personen tills han/hon gråter, utan att ge blåmärken. Tack kära idiotiska bror.

Hur starta det här bråket? Låt mig börja med att säga. Han städa nedrevåningen, och kom precis upp. Jag satt i vardagsrummet och noppade ögonbrynen. Och han babblar om att han ska städa och att jag ska gå till mitt rum och städa mitt rum. Sen säger jag att det är mitt egna rum, sen upprepar jag det hela tiden. Av UPPREPNINGEN började han höja rösten. Sen börjar han snacka om att aldrig gör något för familjen och sånt.
Fuq this shit. Jag har alltid älskat mamma och pappa mer är min bror, jag gör ''tjänster'' för dom för att jag vill! Asså jag förstår mig inte på hans temprament.... it fuqing sucks ass.

Det är just pga sånt här som man vill rymma från huset och aldrig komma tillbaka. Om jag ska vara ärlig, hela min familj är sjuka och jag kommer alltid vara irriterad på dom. Men sanningen är ju att jag älskar varenda en. Men just nu, tycker jag inte att min bror förtjänar uppmärksamhet alls...

Kommentarer
Postat av: anna

KOM UPP TILL MIG <3 <3 <3 <3 <3

2012-02-20 @ 14:13:04
URL: http://merajuice.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback