Arakawa Under the bridge


Jag har precis sett klart på Arakawa Under The Bridge, säsong 1 och 2. Jag bestämde mig för att skriva lite kort om den här trevliga animen. Det var kul att kolla på varje avsnitt, roligt att följa hur galna vissa karaktärer är, hur konstiga personlighet dem har osv. Väldigt trevlig serie. Om ni gillar lite random komedi så rekodemerar jag er den här animen. Personligen tyckte jag att säsong 2 var lite mer rolig, fufu.



Handling
Ko Ichinomiyas familj har alltid följt mottot: ''stå aldrig i skuld till någon'', men efter att Ko tappat sina byxer sen i försök att få tillbaka dem, faller han ner i Arakawa floden, som ledde senare till att han finner sig i skuld till sin räddare; den söta och konstiga tjejen Nino - som i själva fallet lever under Arakawa bron. Han bestämmer sig för att återbetala henne, genom att vara hennes pojkvän, vilket ledde till att han nu också ska bo under bron. Längs vägen får Ko möta dem andra boenden som lever under bron. Där möter han byns så kallade borgmästare - en grön kappa, en konstig 29 årig man klädd i nunna kläder - som tjänstgjorde förut i armén, och en bokstavlig rockstjärna, plus många fler. Ajdå lilla Ko, ditt liv förändrades så fort du föll ner i Arakawa floden.

Kommentarer
Postat av: anna

OKEJ den får 5/5!! xD

2011-10-30 @ 23:31:46
URL: http://merajuice.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback