Såg senaste Gintama avsnittet ♥


[Bilden ovan är från en ending, älskar den!]
Så fort jag kom hem idag blev det GINTAMA TIME! Jag trodde inte att den här veckans avsnitt skulle vara lika rolig, men den var lika mindblowing som alla andra XD Det här är anledningen till varför jag älskar Gintama!!! Jag tänker sen göra en ''utförlig'' recession om Gintama, eftersom jag blir så less på att många inte kollar på Gintama för: ''Men den har ju ingen handling, ingen röd tråd. Vad är liksom storyn?'' - SCREW YOU, (lol no offense), men jo Gintama har en story...
Jag läste för et tag sedan om en som skrev: ''Does Gintama even have a real plot?  Or is it just comedy stuff? What I'm saying is; Does it have a plot like for example Bleach, Naruto? Bleach is about the mystry behing Ichigos power and so on, and Naruto has a goal to becoma hokage after saving his friend, and so on.
WHAT!? Först måste jag bara svara: Om den här människan nu tycker att Gintama inte har någon ''plot'' så är den här människan bara blind. För jag tycker då att varken Bleach eller Naruto har en handling den följer. Storyn på dom ändras hela tiden och dom får alltid slåss för nya skit, liksom vad är poängen sen då? Det är ju samma med Gintama... Men nu ska jag inte vara negativ. Jo Gintama har en ''plot''. Den kanske inte syns lika utförligt som alla andra manga/animes. Men det är ju att se Gintokis vardag med de två vännerna, plus massor med vänner. Sen så har varenda av karaktärernas bakrundshistoria. Som tex Shinpachis bakgrund var väl att hans pappa dog och han ville ha en väg att följa, så mötte han Gintoki. Kagura hade inte heller bästa barndomen..
Jag ser HELA Gintama som en STOR ''plot''... Där man får följa karaktärernas vardags liv, där något kan plötsligt bara ändras i deras liv och sen så får dom slåss för det, eller att ngn mognar eller någon annan blir Madao.

^Det här ovan är bara skit jag skrev just nu... Den ''riktiga'' texten kommer komma ngn dag då jag orkar skriva den (och när jag inte har så mycket skol arbeten). Sigh... det var mycket text.... Well .... uh.... Oh jusste innan jag går; snälla tro inte att jag tänker illa om Bleach och Naruto (eller jag har tyckt illa om Naruto, men nu den senaste tiden börjar Naruto bli bra igen), jag följer båda dom serierna och båda har awesome moments som i Gintama. Men om något så skulle jag föredra Gintama, eftersom komedin där gör så att jag kan skratta imorgon xD För er som säger ''fukk that, Bleach och Naruto har visst en plot och Gintama har inget. Då har ni inte gett Gintama en ärlig chans. Jag är själv en riktig anime tittare som ger alla animes några chanser. Jag har sett klart snart ca 300 animes, och jag har ungefär 100 till på min lista att se. Jag är glad att jag alltid ger animes en andra chans till, eftersom jag inser då hur mycket jag hade kunnat missa, två bra exemplar är ju Gintama och D.Gray-man. Båda dessa animes kollade jag några avsnitt sen sluta, så sa jag: dom sög. Månader efter kommer jag tillbaka och kollar igen, några fler episodes innan jag kan säga något, sen visar det sig att de är en av de bästa animes jag sett.

Lol...jag fortsatte att skriva strunt igen... But this is my blog, I'm allowed to <3
Adios kära folk, ska surfa runt lite och sen kolla vidare på Avatar

Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback