Pokémon - Red VS Ash - RED RULES!



Red is win, and Ash is lame.
Seriöst... efter att jag hade läst pokemon mangan, så har jag alltid tyckt att animen är så... ja... att Ash inte är en sån bra tränare som jag trodde xD Red är lätt min nya favorit pokemon tränare, eller jag gillar faktiskt Red och Gold lika mycket <3 Sen finns de också Green och Silver som jag gillar |D
Jag rekomenderar faktiskt till er alla att läsa mangan, jag tycker faktiskt den är 100 gngr bättre och roligare! Jag tycker mangan är så mkt spännande, kanske inte precis för små barn, men fortfarande så är den myyyycket bättre, jag önska att dem kunde göra en anime på mangan istället!
Mina faovirt är lätt; Red - Green - Gold - Silver


Här nedan står det väl lite om manga... kan man nog säga, eller snarare mer om huvupersonerna, typ. Sen så får ni också se några bilder, såklart på mina favorit pokemon tränare, lmao. Ta gärna och läs igenom om ni känner för det. Fufufu x3



Red är den första huvudkaraktären i mangan, och han började hans äventyr som en rookie tränare från Pallet Town, där han faktiskt var bättre än de andra. Efter att ha mött Mew för fösta gången, och förlorade, ville han bli en starkare tränare - och går och möter Prof. Oak, så att han ordentligt kunde lära sig att vara en pokemon tränare.
Hans personlighet är väl den starka hjälte typen, som kämpar för rättvisa. Under seriens gång så möter Red flera legendariska pokemon, blir vän med dem eller fångar dem.
Red och sonsonen till Prof. Oak; Green, började först som rivaler, men tillslut blev de nära kamrater. Dom två vännerna har lärt sig grymt mycket från varandra.
Red gör mycket ''häftigt''! Jag vill tyvärr inte avslöja mer än det, om ni vill veta mer, är det bara att läsa mangan. Fufufuu, I just looove Red <3



Green Oak är barnbarn till Prof. Oak och spelar rollen som Reds främsta rival. På grund av hans familjs arv, så hade han en dålig personlighet från början; han var en kaxig tränare som bara brydde sig om att göra sina pokemon starkare. Efter några gånger som han mött Red, har han lärt sig att kamratskap är viktigt, därav så blev han en ''bättre'' tränare.
Jag tycker faktiskt om Green också ganska mycket! Eftersom jag gillar vänskapen mellan Red och Green! Jag gillar hur han också växt som person, alltså blivit mer mogen.



Gold är den tredje huvudkaraktären i mangan (innan honom var det Gul, fast henne gillade jag aldrig riktigt...). Han är en happy-go-lucky sorts pojke som växte upp i en stor familj som var för mesta dels pokemon. Efter att ha tillbringat hela hans liv med dessa pokemon, som hans mor hade fångat, är han väldigt nära alla pokemon, tar hand om dem och ser dem som partners.
Senare möter han Prof. Oak och börjar också med hans egna resa. Gold mötte Silver för första gången, när Silver höll på att sno en Totodile från Prof. Oak. Allting började med att Gold börja följa efter Silver. De två blev slutligen rivaler, men även sammarbetat tillsammans på vissa ''uppdrag''. Ungefär nära slutet, blir de två ganska bra vänner.
Ibörjan tyckte jag inte om Gold så mycket, eftersom jag saknade Red så mycket, men sen så började jag älska Gold! Sen blev jag sur över att Red kom tillbaka, för jag ville läsa om Gold, och därav blev de så att jag blev galen i dom här två lika mycket, och vill läsa om båda hela tiden, lol.



Silver är förmodligen den mörkaste karaktären bland dem ''goda'', och har en traumatisk barndom. Vid 2 års åldern blir han kidnappad... och mer berättar jag tyvärr inte om det.
Efter att han hade snott Totodile, mötte han många gånger Gold, som alltid ville ta tillbaka Totodile. Men senare blir Silver och Gold rivaler, sen blir dom kompanjoner.
Jag gillar att Gold och Silvers ''vänskap'' också! De två äger tillsammans!

---

Hoppas ni hade det trevlig med att läsa allt det här, ha en bra kväll nu!

Kommentarer
Postat av: MangAnime

Åh, pokemon MANGA, lät riktigt spännande måste jag säga o.o

2011-10-03 @ 23:57:04
URL: http://manganimes.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback