Jag vill följa min dröm...

Jag vill följa min dröm. Och min dröm börjar med att flytta till japan (antingen bo där, studera där eller bara besöka där funkar). Sen har jag andra planer till efteråt...
Men min familj trycker alltid ner mig - inte min pappa - men min mamma och brorsa. Dom säger att vi måste leva i verkligheten osv. Sen sa jag att jag har besämt mig det här - jag har t.o.m börjat läsa japanska! Sen säger jag att jag tex kan gå plugga där i japan i ett år. Då bombaderar min bror mig med frågor; Vad har du tänkt läsa då? Hur har du tänkt leva? Pengar? osv. Dom två går verkligen på mig att jag ska sluta ha planer för att resa dit... Men... jag vill inte, och jag kan inte. Jag har alltid velat göra det här, det har liksom varit ett mål för mig, ett mål som jag vill nå. Utan det här målet så vet jag inte vad jag vill, eller ens vad jag gör. Jag känner att jag kan kämpa, för ett mål som jag vill nå. Men när min familj trycker ner mig, vet jag längre inte om jag verkligen gör rätt eller fel.. Jag känner mig osäker, känner mig att jag inte vet vad jag håller på med...
Jag vill bara ha min familjs stöd... Jag vill att mamma och min bror ska säga samma sak som min pappa: Ja, följ din dröm. Åk till Japan. Plugga i Japan. Åk till Japan och läs design linje eller något, du ritar ju bra, osv. Min pappa har iaf sagt något stödjande till mig, och jag blir alltid så glad! Jag känner mig... aktiverad! Vill utföra något bra, göra bra av mig. Men när dem andra trycker ner mig, vet jag längre inte...

Hahaaaa... guuuud va kul att jag är lite små depp dagen innan jag ska till marsstrand med klassen... Kan lika gärna meddela att jag kommer inte göra något inlägg här i bloggen på två dagar - kommer inte ha tillgång till datorn... Men det är inte hejdå än! Jag kommer blogga något mer ''glad'' innan jag slutar... Men just nu... känner jag mig depp.. Det beror nog kanske lite på att vad familjen sa, men jag tror mest att det beror på att jag skrek på min mamma... Jag ville inte bråka med henne innan jag åker, men jag kan inte hålla mig lugn när hon alltid ska komma med negativa grejer! De ''jobbiga'' grejerna kan jag tänka på sen! Jag vill bara just nu ha ett jäkla mål som jag vill nå... Hur ska jag kunna förklara det här till henne.... hur..?

Kommentarer
Postat av: anna

Gilda, jag VET att du kommer åka till Japan. Jag bara vet det. Jag lovar att du kommer göra det och allt jag lovat har alltid slagit in! (Mwahah, jag är mäktig!) Följ dina drömmar och sedan när de slagit in kan du säga "Vad var det jag sa". Nöj dig aldrig med mindre än vad du vill ha. Och lyssna bara på de som tror på dig! Jag tror på dig till 100% och det är inte bara för att du är min vän, jag tror seriöst att du kan flytta till japan och rita manga (eller vad du nu vill göra där)!

I will always support you, always <3

2011-10-20 @ 13:05:24
URL: http://merajuice.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback