Dag 16 - En kigurumi cosplay av din favorit anime karaktär



Har egentligen många andra favoriter också, men eftersom jag känner mig lat, så tar jag Kagura från Gintama. Hon är en av de bästa kvinnliga karaktärer (enligt mig) - eller egentligen är alla tjejer helt awesome i Gintama, men hon är min favorit. Hon beter sig exakt som hon vill, äter skit mycket, är en snorunge och är STARK, men någon gång kan hon också bli den söta typiska tjejen så att man blir; aaaww. Lol det här inlägget blir om hur mycket jag gillar den här karaktären xD men jaja, kan lika gärna fortsätta..! fufufu
Kagura är den starka typen, och ''the reckless type'', jag älskar seriöst hennes fighter! I Gintama serien så har dom tjejer som är starka - vilket jag gillar! Dom har inte tjejer som gråter för att dom känner sig svaga(kanske finns någon...men svårt att hitta). Om vi tar nu ett exempel; Naruto; alla tjejer i Naruto visas vara ''svaga''. Det kan ingen neka till(då är ni seriöst blinda..)! Naruto serien visar bara hur svaga tjejer är, och att det kommer alltid en ''hjälte'' in och hjälper till. Det här är bara ett exempel av hundra animes. Men det är också ett bra exempel tycker jag, jag hatar verkligen hur Kishimoto gjort alla tjejer svaga; först tror man att tjejerna är starka, eller har blivit starka, men sen visar det sig att dom är så svaga att man inte ens... Och med svaghet, då menar jag i fighter och sådant... Dom kan vara bra i något, men att slåss är dom liksom aldrig bra på, det är bara killarna... Suck...
Men Kagura är inte så! Mohahaha, hon är stark, sen pga att hennes kompis är i fara går hon i yato-mode (som gör henne typ....galen? lol) där hon blir ännu starkare! Favorit fight med henne kan ni se nedan:


Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback