Nodame cantabile



Igår morgon såg jag klart på Nodame Cantabile. En mysig och smårolig anime på 3 säsonger. Den kommer passa för er som gillar lite små romatisk - komedi, musik anime. Jag tyckte musik spelandet i den här animen var helt awesome! Man fick oftast höra klassiska musik, vilket var lite kul också. Jag orkade inte skriva någon riktigt ''bra'' handling... men hoppas det går ändå bra... fufu.

Handling
Shinichi Chiaki är första klassens musik spelare. Han är en så kallad proffs. Under hans 4:e år på Japans bästa musik universitet så möter han tjejen Noda Megumi. På ytan tycks hon vara en konstig tjej... Men när Chiaki hör Noda spela piano blir han dragen till den musik hon spelar. Utan någon förvarning så flyttar Noda in i lägenheten bredvid Chiaki, och hon får sedan reda på att hon är galet förälskad i honom.
I den här animen får ni följa hur dessa två hanskas med varandra och hur dem försöker nå toppen inom musikaliska världen.

Kommentarer
Postat av: anna

Varför är du aldrig online när jag är...? D':

2011-11-01 @ 16:09:15
URL: http://merajuice.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback