D.gray-man anime + manga


Som många av er vet så började jag kolla på D.Gray-man för någon dag sedan. Jag har nu sett klart alla avsnitt, och t.o.m läst klart mangan (från där animen slutade ofc). Om jag nu börjar med animen då: as grym! Kunde inte sluta kolla! Animationen var snygg, fighterna var awesome! Karaktärerna ägde (förutom en karaktär). Ungefär efter 50 avsnitt in, så blev tjej huvudkaraktären; Lenalee skit jobbig, hon blev en sån där hjälplös, gråtande, svag tjej - så jag störde mig skit mycket på henne fram till slutet. Men annars så älskar jag alla karaktärer skit mycket(förutom henne). Allen är ju topp favoriten, men sen kommer Kanda, Lavi, Cross, Tyki osv. Älskar hur grymma alla var. Men animen slutade på ett så... argt sätt att man vill att de ska fortsätta! Så jag fortsatte med att läsa mangan. Och jag blev riktigt chockad över hur AWESOME allt i mangan var efter animen. Önskar ju fan att de gjorde en anime av det!! Jag väntar nu på nästa kapitel som ska komma ut (som kommer imorgon), det är skit spännande!!!! Kanda x Allen forever <3 lol. Det är så spännande!!! Kan inte ens vänta längre!!! Här nedan kommer ni får läsa handligen... som inte är så bra skrivet då xD

[ Bilden här ovanför är på Kanda och Allen ]
Handling
D.Gray-man följer äventyren på 15 åriga Allen Walker, vars vänstra arm har förvandlats till ett monster aktigt arm för att förstöra demoner. Demoner som är skapade av Millenium Earl. Av en order från hans mästare; General Cross Marian, blir Allen en exorcist för att förstöra demoner, för Black Order som är en organisation som försöker stoppa Earl. Tillsammans med andra exorcist reser Allen runt världen för att förstöra demonerna. Earl bestämmer sig för att kalla ihop Noah familjen. Båda sidor (dom ''goda'' och dom ''onda'') söker nu efter det stora hjärtat - den mest kraftfulla innocence som kommer att försäkra seger till den sidan som finner den.

Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback