Vi hade kul! (även i spöregnet)



I onsdags började jag skolan, som några nog redan vet om.
En vanlig och simpel dag där jag fick träffa mina nya klasskamrater. Jag går nu i Sp2a.
Torsdag så skulle vi bestämma tema till hulesärken. Vi var först alla oeniga och hade en ''rolig'' diskussion. Resultatet fick bli Harry Potter tema. Vi bestämde vilka roller som alla skulle ha, vi hade en harry, voldermort, dumbledore, hagrid, ron, osv osv (vi hade ungefär alla karaktärer, t.o.m dödsätare). Vi bestämde oss att vara JÄTTE seriösa iår, eftersom vi fick reda på att två andra klasser skulle ha samma tema. I början var ingen seriös. Jag och en annan klasskompis måla flaggan, sakta blev det mer och mer som jobbade med flaggan. Vi sammarbetade bra, plus att flaggan blev skit snygg. Först trodde jag att det bara var vi 8 stycken som var seriösa, men när jag kolla runt i klassrummet märkte jag att alla andra också höll på med ngt annat till det här. Alla hjälpte till och sammarbetade. Efter det, var alla nöjda och vi gick hem glada.
Igår, Fredag var hulesärken. Alla var klädda som dem skulle. Vi hade högtalare elr va de nu var, med harry potter låt som spelades. Vi gick runt och gjorde massor med lekar. Vi fick 2 VG och 10 MVG i lekarna. Ibörjan hade vi ingen hejarklackslåt, därför fick vi inte Mvg... typ, men senare improviserade vi, allt flöt på bra. Sen efter 6 lekar elr ngt, kom vi på en riktig, och bra hejaramsa. Jag tycker den är skit bra! Lol.
Alla hade kämpat för hela den här dagen, plus att det var super kul!
Senare runt 12 - 13 tiden skulle rektorn meddela vilka av 45 klasser som ade vunnit de olika tävlingarna. Tyvärr vann inte vi på själva ''tävlingen'', eftersom utslagsfrågan sög...heheh. 1a kom ngn natur klass, och tvåa kom sp2c, (först blev vi spända, eftersom vi hörde ''SP2.....'', vi hoppades på att det skulle va oss).
Rektorn sa sen att det var TVÅ klasser som hade valts till SNYGGASTT OUTFIT. Först sa han NVtvär2. Vi var verkligen helt spända. Vi hoppades verkligen på att vi skulle vinna, annars skulle våg ''sammarbets'' känsla försvinna... kände jag. Rektorn sa: den andra klassen är... SP2...... (vi har jätte spända här) A . Vi tjöt och skrek av glädje. Jag tror det var bara vår klass som skrek sådär mycket som vi gjorde. Eftersom vi verkligen ville vinna!! Alla var glada! Sen stack vi hem, glada små Hogwarts barn!


Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback