Durarara - Shizuo & Izaya = Shizaya



Idag ska jag skriva om något som många skulle nog inte gilla, men jag orkar inte bry mig lol.
Yaoi. (yaoi: 2 killar som är sexuelt dragna till varandra... typ xD). Förut tyckte jag att yaoi eller shounen-ai var strunt. Visst så sa jag att det är okej om andra tyckte om de, men jag tänkte alltid innerst inne att dom som gillade yaoi skulle sluta fantisera 2 killar ihop från en vanlig manga/anime. Ett bra exempel skulle vara: Luffy & Zoro(från one piece). Jag avskyr fortfarande det paret faktiskt... *host* Vidare...
Jag förstod aldrig personer som tänkte 2 killar egentligen. Och jag sa till mig själv: haha, jag kommer aldrig tänka som dem... det skulle vara sjukt... Men som sagt, jag accepterar att andra gillade de, så länge dem inte drog mig in i det heeeelt .... ehehhe
Vid något tillfälle senare, så rekomenderade en kompis av min: KUROSHITSUJI. Hon sa att hon gillade paret Sebastian x Ciel, och jag fråga henne: finns det en tjej med ngnstans. Jag testa att kolla på serien, orkade bara med en episode. Jag gav upp. Det var för många Sebastian x Ciel moments tyckte jag, och för lite kille x tjej..
Sen efter cirka några månader efter börja jag kolla på en anime som heter Durarara. Allt var bra, det började bra. Sen kom det två karaktärer jag blev väldigt intresserad av. Den ena är busig och listig: Izaya, den andra är våldsam o blir irriterad lätt: Shizuo. När jag hade sett 12 episodes kollade jag om serien igen. Efter det började jag tänka: ommgg, dom här två är så roliga tillsammans, jag vill att dom ska vara bästa vänner.
Efter det började jag söka bilder och videoklipp med deras namn, och sakta, utan att jag märkte det, förvandlades min hjärna, och jag börja tänka såhär: Vänner?...NO HELL NO! SHIZUO!!! TA IZAYA FRÅN BAKIFRÅN. *host* ursäkta... Jag tyckte att dom två var helt awesome tillsammans! Det var där mitt yaoi intresse började. Jag börja skriva till mina kompisar att jag älskade den här animen och det här paret, jag hade också nu blivit crazy....CRAZY IN LOVE (lol). Efter det här gav jag Kuroshitsuji en till chans. Och vad hände? Jo, jag hitta min FAVORIT yaoi par någonsin: Sebastian x Ciel!!!! Därerfter flöt det bara in mer och meeeer yaoi par från alla möjliga serien. (men aldrig, då menar jag ALDRIG one piece... jag vet inte varför.... men jag kan verkligen inte se två killar tillsammans i one piece...)
Vill ni veta något kul? Det började såhär: Började gilla BL(boys love) i durarara. Sen sakta gilla BL i andra animes och manga. Sen plötsligt börja jag LÄSA manga böcker som har BL, yaoi osv. Blev kär i det! Sen börja jag läsa fanfictions. Sen börja jag läsa doujinshis (hur stavas det!!?). Sen plötsligt börja jag gilla BL mellan LEVANDE musik killar (ViViD var den första, och nu är de ViViD och Super Junior). Sen nu... lol, nu läser jag om ett gulligt par och är homosexuella, dom har det väldigt jobbigt, men dom ger inte upp, jätte gulligt! Asså dem finns på rikgit, jag troooor dom bor i Kina..). Så från manga/anime till äkta BL... wow....
Så tack vare Shizaya paret, så såg jag en helt ny och underbar värld, som jag alltif innan såg ner på... Efter det här, så har jag börjat se lite saker på andra sätt...
Tack för att ni läste detta. Det var lite svårt att förklara i text.. Men några frågor så är det att fråga.



Kommentarer

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback