✘Friluftsdagen + One Piece✘

~~~

Det var då Friluftsdagen idag.


(bild från internet)

Den blev inställd för allt snö kaos som hade hänt i göteborg, mölndal osv. Så istället så fick vi göra ''lekar'' i skolan. Vi gick in i grupper och då började vår lek stund fram till klockan 14.00.
Första leken var att man skulle ha raka händer uppåt, helt raka, Man ska hålla så länge man orkar, den som är sist kvar vinner. Efter en stund blev det svårare för då fick vi stå på en fot, och sedan fick vi böja på knäna 90 grader eller vad det var. Det såg säkerts jätte kul ut att alla 60 elever höll sina händer uppe. När vi stod på en fot så kom det en lastbil (och vi stod ju mitt i allt) så vi fick hoppa på en fot till ''säkerhet''.
Nästa lek var att gå på planka eller något sånt xD Två långar plankor, en står där framme och en där bakom, sen så har vi hopprep som hjälp att hålla uppe plankan. Vi skulle gå fram och tillbaka i typ en halv meter snö.....kallt och jobbigt säger jag. Man halkade så himmla mycket!
Sen efter den så fick dom som förlora vänta på att vinnarna skulle göra klart nästa lek xD Så min grupp och några andra satt ute, sen inne och väntade.
Efter en stund skulle ''förlorarna'' för förra omgången leka. Den här leken var dödsjobbig! Man skulle ha en person på en pulka och dra den, ja i en halv meterssnö typ xD OCH det var en race, vi hade en slinga att springa i, vi sprang och drog och knuffade på pulkan, jag ramlade fan massa gånger rätt in i snön genom att knuffa... Senare så efter man sprungit i det här kalla vädret hade jag jätte ont i rumpan och så smakade jag blod i halsen!!
EFTER alla dom lekarna där man frös om tårna, så hade vi fika, varm choklad fick man dricka... och fika xD
Sen efter den så gjorde vi en lek till, vi fick massa saker och dom sa att vi skulle hitta dom här och ta kort på de med våra mobiler. Sen hade vi hittat de och blev äntligen klara för dagen.
Av 8 plateser så kom vi 6a (alltså min grupp).
JÄÄÄTTE kul... xD ja faktiskt ! x3

-----

One Piece låtar som jag älskar :D







Hmmm...I JUST LOVE :D
Och fortfarande:
R.I.P Portgas D Ace / Gol D Ace
I just love One Piece so much because it has the best storytelling and the best frienships that show us how fun you can have <3

Kommentarer
Postat av: anna

taack :)

xD du har förklarat allt xD jag ba "det var en tråkig dag, slut" xD

2010-02-24 @ 19:18:30
URL: http://merajuice.blogg.se/
Postat av: anna

haha men det är bra, borde länka till dig och skriva "vill ni veta mer, klicka här" inte för att någon vill det kanske men xD



nää, inte pinsamma 8D de andra bilderna då?? 8D xD haha nee skämta :)



"DU GAMLA DU FRIA DU FJÄLL HÖGA NORD, DY TYSTA DU GLÄDJE RIKA SKÖÖÖÖNA..." SVERIGE!!!! :D (jag är glad asså 8D)

2010-02-24 @ 22:27:21
URL: http://merajuice.blogg.se/

♥♠ Kommentera gärna! ♦♣

♥ Namn ♥
Kom ihåg mig?

♠ E-postadress ♠ (publiceras ej)

♦ URL/Bloggadress ♦

♣ Din kommentar ♣

Trackback